نسبت طلایی و لوگوها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نسبت طلایی و لوگوها
نوشته شده در شنبه 20 آذر 1395
بازدید : 864
نویسنده : شیما باستانی

نسبت طلایی در طبیعت

برخی نسبت طلایی را نسبت الهی نیز می‌نامند. این نام گذاری به این دلیل است که در طبیعت اطراف ما، در موجودیت‌های مختلف هم این نسبت رعایت شده است. به عنوان مثال اگر در هر کندو زنبور عسل وقتی تعداد زنبورهاي ماده را به نر تقسيم کنیم به نسبت طلایی می‌رسیم. یا در گل آفتابگردان، دانه‌هایی که به شکل مارپیچ رشد کردند، نسبت قطر هر مارپیچ به مارپیچ بعدی نسبت طلایی است.

یا جای خیلی دوری نرویم در همین بدن انسان، اگر فاصله سر انسان تا زمين را تقسيم بر فاصله‌ي شكم تا زمين کنیم، به عدد 1.618 مي‌رسیم.

نسبت طلایی در ترسیم اشکال

استفاده از این نسبت در ترسیم اشکال مختلف می‌تواند کمک زیادی به ایجاد یک طرح زیبا کند، این فرآیند می‌تواند به صورت رعایت عدد 1.618 در ترسیم الاضلاع اشکال مختلف مانند، مستطیل، مثلث متساوی‌الساقین اشکال مختلف دیگر پیاده کرد. یا می‌توان به عنوان نسبت کوچکی یا بزرگی دو شکل به هم استفاده کرد مانند اندازه دو دایره نسبت به هم.

 

 

 

 

نسبت طلایی در لوگوها

در لوگوها هم مثل حوزه‌های دیگر مثل شهرسازی، معماری و ریاضیات هم می‌توان از این نسبت بهره برد. در ادامع با بررسی چند برندهای مشهور به شرح استفاده نسبت در طراحی لوگوها پرداختیم :

 

 

و در آخر

 

استفاده از این نسبت می‌تواند یکی شرایط خلق زیبایی در طرح‌ها یا لوگوهای مختلف باشد، اما به خاطر داشته باشیم که این شرط همیشه تنها شرط نیست، زیرا هم اکنون نیز لوگوهای زیادی وجود دارند که بدون استفاده این نسبت توانسته‌اند با خلق آثار زیبا و هنری یک طرح دلشین و چشم‌نواز را خلق کنند.



:: برچسب‌ها: نسبت طلایی و لوگوها ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: